123

Attention! The website uses cookies to offer you better browsing experience. Find out more on Privacy Policy. Now your browser has blocked cookies. This information will be displayed until you enable cookies in your browser.
I understand and accept cook­ies!
*
:
/
o
[
]
Z
U

Kar­ta nr 6. Ani­ma­cja i prze­jścia

Kar­ta nr 6. Ani­ma­cja i prze­jścia.


W cza­sie au­to­ma­tycz­ne­go po­ka­zu slaj­dów pro­gram mo­że wy­świet­lać zdję­cia nie­ru­cho­me, ale moż­na ró­wnież ta­ki po­kaz oży­wić po­przez pro­stą ani­ma­cję zdjęć. Ani­ma­cja ta mo­że po­le­gać po pier­wsze na tzw. pa­no­ra­mo­wa­niu (czy­li prze­su­wa­niu ok­na, przez któ­re oglą­da­my zdję­cie po je­go po­wie­rzchni) i do­dat­ko­wo tzw. zoomo­wa­niu (czy­li po­więk­sza­niu zdję­cia pod­czas je­go wy­świet­la­nia).

Oba te spo­so­by ani­ma­cji bę­dą do­stęp­ne po włą­cze­niu op­cji Włącz ani­ma­cję slaj­dów w cza­sie po­ka­zu (op­cję tę moż­na ró­wnież zmie­niać w cza­sie trwa­nia po­ka­zu slaj­dów za po­mo­cą po­le­ce­nia Ani­ma­cja slaj­dów w me­nu, któ­re ot­wo­rzy­my iko­ną J znaj­du­ją­cą się na gór­nym pas­ku z iko­na­mi). Po wy­bra­niu tej op­cji mu­si­my usta­lić czte­ry pa­ra­me­try:

  1. Po­więk­sze­nie zdję­cia wzglę­dem ob­sza­ru ro­bo­cze­go. Wiel­kość tę po­da­je­my w pro­cen­tach. Je­śli np. ok­no ga­le­rii bę­dzie mia­ło sze­ro­kość 1000 pik­se­li, a my usta­li­my war­tość po­więk­sze­nia na 110%, tzn. że pro­gram po­więk­szy zdję­cie tak, aby je­go sze­ro­kość wy­no­si­ła 1100 pik­se­li. W ten spo­sób pro­gram bę­dzie dy­spo­no­wał „za­pa­sem” 100 pik­se­li i bę­dzie mógł w trak­cie wy­świet­la­nia te­go zdję­cia prze­su­nąć je w po­zio­mie o wy­go­spo­da­ro­wa­ne w ten spo­sób 100 pik­se­li. Pro­gram spraw­dza oba wy­mia­ry (sze­ro­kość i wy­so­kość) ok­na i zdję­cia tak, aby w każ­dym kie­run­ku mieć za­ło­żo­ny za­pas.

    Je­śli je­dnak znaj­du­ją­ca się nie­co ni­żej op­cja Cen­tro­wa­nie jest włą­czo­na, pro­gram bę­dzie pa­no­ra­mo­wał tyl­ko w je­dnym kie­run­ku. Kie­ru­nek ten zo­sta­nie wy­bra­ny au­to­ma­tycz­nie na pod­sta­wie do­stęp­ne­go „za­pa­su” wy­ni­ka­ją­ce­go z po­więk­sze­nia zdję­cia (do za­da­ne­go roz­mia­ru) i ak­tual­nych wy­mia­rów ok­na. Je­śli op­cja Cen­tro­wa­nie jest wy­łą­czo­na, pro­gram bę­dzie pa­no­ra­mo­wał po sko­sie za­czy­na­jąc od lo­so­wo wy­bra­ne­go na­roż­ni­ka prze­su­wa­jąc zdję­cie do na­roż­ni­ka prze­ciw­leg­łe­go.

    Je­śli w oma­wia­ne po­le edy­cyj­ne wpi­sze­my war­tość 100%, to pro­gram zaw­sze po­więk­szy zdję­cie tak, aby za­ję­ło ca­łą do­stęp­ną sze­ro­kość i wy­so­kość ok­na ga­le­rii. Ozna­cza to, że je­śli pro­por­cje bo­ków ok­na ga­le­rii bę­dą in­ne niż pro­por­cje bo­ków zdję­cia – zdję­cie zo­sta­nie skad­ro­wa­ne. W tej sy­tua­cji, na­wet przy wy­łą­czo­nej op­cji Cen­tro­wa­nie pro­gram bę­dzie pa­no­ra­mo­wał w ta­kim kie­run­ku, któ­ry za­pe­wni po­ka­za­nie (prze­wi­nię­cie) ca­łe­go zdję­cia.

    War­tość 0% wpi­sa­na w oma­wia­ne po­le edy­cyj­ne spo­wo­du­je, że zdję­cia nie bę­dą ani po­więk­sza­ne, ani po­mniej­sza­ne. Pro­gram wy­świet­li je w na­tu­ral­nej wiel­ko­ści, przy czym je­śli z róż­ni­cy wy­mia­rów ok­na ga­le­rii i wy­mia­rów zdję­cia bę­dzie wy­ni­kał pe­wien „za­pas”, to pro­gram bę­dzie zdję­cie pa­no­ra­mo­wał.
  2. Zo­o­mo­wa­nie (po­więk­sza­nie) zdjęć pod­czas po­ka­zu. Je­śli war­tość te­go pa­ra­me­tru jest róż­na od 100%, to pro­gram w trak­cie ko­lej­nych kro­ków pa­no­ra­mo­wa­nia bę­dzie zdję­cie po­więk­szał (lub po­mniej­szał), tak by w ostat­nim kro­ku pa­no­ra­mo­wa­nia uzys­kać wska­za­ne po­więk­sze­nie (patrz przy­kła­dy w pa­ra­me­trze 11).
  3. Funkcja ruchu de­cy­du­je o spo­so­bie w ja­ki slajd jest prze­su­wa­ny pod­czas pa­no­ra­mo­wa­nia. Slajd mo­że np. po­czą­tko­wo przy­spie­szać, a pod ko­niec ru­chu ła­go­dnie spo­wal­niać aż do za­trzy­ma­nia (szcze­gó­ły omó­wio­no w pa­ra­me­trze 96).
  1. Szybkość ruchu de­cy­du­je o szyb­ko­ści prze­su­wa­nia slaj­dów w cza­sie anima­cji (szcze­gó­ły omó­wio­no w pa­ra­me­trze 97).
  2. Nie­za­leż­nie od sta­nu op­cji zwią­za­nych z ani­ma­cją mu­si­my usta­lić spo­sób wy­świet­la­nia zdjęć w sy­tua­cji, gdy za­trzy­ma­my po­kaz slaj­dów (uży­je­my spa­cji lub iko­ny 2). Je­śli w tej sy­tua­cji op­cja Kad­ruj do wy­mia­rów ok­na jest włą­czo­na, zdję­cia bę­dą po­więk­sza­ne i je­dno­cześ­nie cen­tro­wa­ne tak, by za­jąć ca­ły do­stęp­ny ob­szar ok­na ga­le­rii. W prze­ci­wnym wy­pad­ku zdję­cie zo­sta­nie wy­świet­lo­ne w ca­ło­ści, a ewen­tual­ne mar­gi­ne­sy zo­sta­ną za­ma­lo­wa­ne ko­lo­rem tła. Tę op­cję moż­na ró­wnież zmie­niać w trak­cie trwa­nia po­ka­zu slaj­dów za po­mo­cą op­cji o tej sa­mej naz­wie w roz­wi­ja­nym me­nu ga­le­rii.
  3. Op­cja Nie po­więk­szaj po­nad 100% współ­pra­cu­je z op­cją omó­wio­ną wy­żej w ten spo­sób, że za­po­bie­ga po­więk­sza­niu ma­łych zdjęć. Je­śli kad­ro­wa­nie jest wy­łą­czo­ne, to slajd jest zaw­sze do­pa­so­wy­wa­ny do wiel­ko­ści ok­no. Je­śli ok­no jest ma­łe, to du­że zdję­cie zo­sta­nie po­mniej­szo­ne i stra­ta ja­ko­ści jest nie­wiel­ka. W sy­tua­cji od­wrot­nej – je­śli zdję­cie jest ma­łe, a ok­no du­że – po­więk­sze­nie zdję­cia do wy­mia­rów ok­na spo­wo­du­je du­żą utra­tę ja­ko­ści. Włą­cznie tej op­cji za­po­bie­ga ta­kiej sy­tua­cji.

    Ot­wórz przy­kła­do­wą ga­le­rię w ze­wnę­trznym ok­nie i zmie­niaj wy­mia­ry ok­na. Za­u­waż, że do­pó­ki ok­no jest sto­sun­ko­wo ma­łe, zdję­cie do­pa­so­wu­je się do ok­na. Je­dnak po osiąg­nię­ciu wiel­ko­ści na­tu­ral­nej (100%), zdję­cie nie ule­ga dal­sze­mu po­więk­sza­niu. Ta­kie za­cho­wa­nie ga­le­rii spo­wo­do­wa­ne jest włą­cze­niem oma­wia­ne­go to zna­czni­ka.
  4. Mar­gi­ne­sy gór­nydolny z ko­lei za­po­bie­ga­ją do­ty­ka­niu zdję­cia do kra­wę­dzi ok­na w sy­tua­cji, gdy kad­ro­wa­nie do wy­mia­rów ok­na jest wy­łą­czo­ne.
  5. Op­cja Prze­jścia po­zwa­la usta­lić w ja­ki spo­sób slaj­dy bę­dą wy­mie­nia­ne w ok­nie ga­le­rii. Op­cję tę ró­wnież moż­na zmie­niać w cza­sie wy­świet­la­nia po­ka­zu slaj­dów po­przez wspo­mnia­ne wy­żej me­nu. W ak­tual­nie dy­stry­buo­wa­nej wer­sji do­stęp­ne są na­stę­pu­ją­ce spo­so­by:
    • Prze­ni­ka­nie
    • Mi­gaw­ka
    • Prze­su­wa­nie – dla prze­jścia te­go ty­pu moż­na edy­to­wać w pik­se­lach war­tość prze­su­nię­cia w po­zio­mie i w pio­nie dla ko­lej­nych kro­ków prze­cho­dze­nia mię­dzy slaj­da­mi. Je­śli ten typ prze­jścia jest wy­bra­ny w ga­le­rii i ob­słu­gu­je­my ga­le­rię na urzą­dze­niu z ekra­nem do­ty­ko­wym, to kie­ru­nek wy­ko­na­nia prze­su­nię­cia (w le­wo lub w pra­wo) jest uza­leż­nio­ny od kie­run­ku prze­su­wa­nia do­ty­ku po ekra­nie.
    • Na­jazd/Od­jazd – dla prze­jścia te­go ty­pu moż­na edy­to­wać współ­czyn­nik po­więk­sze­nia (po­mniej­sze­nia) slaj­dów pod­czas wy­ko­ny­wa­nia prze­jścia.
    • Wstę­ga – dla te­go prze­jścia edy­tu­je­my fun­kcję przy­spie­sze­nia przy prze­su­wa­niu zdjęć (w przy­kła­dzie włą­czo­na jest fun­kcja sze­ścien­na) oraz kry­cie (prze­jrzy­stość) zdjęć są­sia­du­ją­cych ze zdję­ciem głó­wnym (zo­bacz przy­kład).
  6. Opcja Dobierz auto­ma­tycz­nie kie­ru­nek prze­jścia po­zwa­la włą­czyć ta­ki tryb pra­cy ga­le­rii, w któ­rym kie­ru­nek wy­ko­na­nia prze­jścia mię­dzy slaj­da­mi (le­wo, pra­wo, gó­ra, dół) jest usta­la­ny auto­ma­tycz­nie na pod­sta­wie ru­chu slaj­du w cza­sie ani­ma­cji. Zo­bacz przy­kład w pa­ra­metrze 98).

Our Services

Kombi logo
Virtual Gallery logo
3N STOCK PHOTOS logo
Kombi PDF Tools logo
K3D logo
Logo 3N Games